woensdag 13 april 2016

Thuis tanken #lowcardiet



Het is dag 13 van de wedstrijd 'Lowcardiet' en dat bevalt me goed! De hele maand april reizen 53 medewerkers van de provincie Groningen ' low car'. En dan vooral 'low' op het gebied van vervuilende kilometers. Veel fiets, ov en de groen gas auto. Nou rijdt mijn vaste dienstauto op groen gas, maar ik heb ook andere groen gas auto's geprobeerd. En dat bevalt goed! Al wint het fietsen in de voorjaarszon. Nog 17 dagen om samen met Fleur Graeper en mijn andere collega's te winnen van de Gasunie, Oosterhof- Holman, provincie Zuid-Holland en meer...

Inspirerend voorbeeld voor mij was Rob, betrokkene van Nieuwolda Energieneutraal. Bij een rondgang langs vele duurzame initiatieven in en om Nieuwolda brachten we namelijk ook een bezoek aan zijn huis met 43 zonnepanelen waarmee hij ook vol trits zijn auto oplaadt. Bij zijn schuur !

Thuis duurzaam tanken, geweldig! Of duurzaam energieneutraal wonen. Dat kan allemaal in Nieuwolda. Je kan daar straks zelfs proefslapen in een van de huizen die nu gebouwd worden...
Uitleg door vrijwilliger over de energieneutrale huizen die nu gebouwd worden en die zij straks samen met anderen gaat uitlenen 'aan proefslapers''

Ik hou u op de hoogte!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reactions? Please!