vrijdag 13 november 2015

Bouwers met lef: energieneutraal bouwen

Er zijn van die mijlpalen die je nooit vergeet. Zo stond ik 3 jaar geleden op het podium bij een GroenLinks congres in Utrecht voor 1200 mensen. Het moment dat ik de zaal in keek, zal ik nooit vergeten: het zweet brak me uit en Wouke van Scherrenburg maakt het me ook niet makkelijk tijdens het interview. Ik snapte niet waarom ik geen zomerse jurk aan had...


Toen ik gevraagd werd om de keynote speaker te zijn op het Duurzaam Gebouwd congres, zei ik enthousiast "ja'' . Negenhonderd mensen uit de bouwwereld bij elkaar die ik mee kan nemen in de kansen die er liggen om van energieneutraal bouwen ons nieuwe export product te maken. die kans wilde ik niet laten schieten. Maar dan moet je wel spreken voor 900 man (ok , ook 61 vrouwen).




Goed voorbereid ging ik op pad, zelf nog laarzen gekocht de dag voor het congres. Maar dat moment dat je met Inge Diepman achter de schermen staat en de zaal in kijkt is toch best wel een raar moment. Echt zenuwachtig was ik niet, maar er zijn makkelijkere momenten....



Na de speech kreeg ik veel goede reacties: bedrijven voelden zich aangesproken om ook hun bijdrage te leveren en mijn boodschap was dus goed overgekomen! En daar deden we het voor ;-)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reactions? Please!