maandag 17 augustus 2015

Dat was de eerste dag

Aan het begin van het reces was ik wel benieuwd hoe een zomervakantie van een gedeputeerde er eigenlijk uitziet. Ik kon me niet voorstellen dat reces ook echt rust zou betekenen en dat was ook niet helemaal waar. De eerste twee weken waren rustig en heb ik flink bijgeslapen. Ik bivakkeerde met man en kids in een tent op Vlieland en heb maar een paar keer gebeld en een paar mailtjes beantwoord (op de telefoon want de IPad lag thuis ;-). Na thuiskomst ben ik rustig weer begonnen door me te verdiepen in de grotere en rustigere onderwerpen, me bij te laten praten op grote dossiers door de schamele aanwezige ambtenaren en werkbezoeken te doen. Zo was ik onder andere op bezoek bij de twee cooperaties Duurzaam Menterwolde en Pekela Duurzaam, bij loco-burgmeester Menninga van Delfzijl en mocht ik de Ecolution van wijlen Wubbo Ockels binnenhalen. 

Na vier weken relatieve rust en klusjes in en om het huis kon ik niet wachten om weer echt te beginnen. Al was het alleen al omdat de kinderen niet meer te houden waren en duidelijk weer toe waren aan school...

Na wat schuiven liet mijn agenda het toe om de jongste spruit op haar allereerste schooldag zelf weg te brengen. De werkdag begon daardoor pas om negen uur met een overleg met de bestuursadviseur, daarna twee overlegen met de afdelingen Energie en Milieu, een werklunch, een gesprek over windenergie, een bezoek aan Gasterra om kennis te maken ( en natuurlijk ook over verduurzaming en groengas te praten) en een bijeenkomst over de invulling van het energieprogramma. Net na 19 uur was ik thuis om tijdens de gehaktbal de schoolverhalen te horen. Ja: de vakanie is nu echt voorbij!


In de opvallende hal van Gasterra (het bekende oude ABN-AMRO gebouw naast CS Groningen)



Met een groot aantal boten werd de Ecolution feestelijk de haven van Lauwersoog binnengehaald.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reactions? Please!