dinsdag 30 juni 2015

Drukte en Den Haag

Veel mensen vragen aan me hoe het is als gedeputeerde (geweldig!). De volgende vraag is dan of het heel erg druk is. Hele logische vragen, maar niet zo makkelijk te beantwoorden. Ik vond het als fractievoorzitter eigenlijk drukker. De meeste Statenleden (en fractievoorzitters) doen het Statenwerk naast hun baan. Dat deed ik ook. Dat was dus een hoop geren en gevlieg. Vaak rond half zes thuis, snel koken en eten, kids in bed en door naar een vergadering. Nu heb ik 1 duidelijke baan. Met veel uren en grote verantwoordeijkheden, maar wel maar 1 baan met hele goede ondersteuning en fijne collegae. En dat alles maakt het werk een stuk rustiger.



Vanochtend was de rust echter ver te zoeken: middelste spruit was jarig en ging trakteren, jongste spruit had de laatste dag op de crèche en .... ging trakteren. Tel daar de nodige zenuwen bij op en zie daar: een druk begin van de dag. 

Na een snelle fietstocht en een bestuurlijk overleg in het provinciehuis snel onderweg naar Den Haag. Onderweg heb ik de uitspraak van de Klimaatzaak nog eens goed doorgenomen, de agenda van de komende vergaderingen nog eens kritisch bekeken en veel gebeld. Na een interview voor MilieuMagazine snel het Huis van de Provincies in Den Haag in om kennnis te maken en te vergaderen met mijn collega-energie-gedeputeerden. 


Daarna zonder files naar huis om nog net op tijd thuis te zijn om de jarige job een kus te geven, rondje hard te lopen en de stukken voor morgen door te nemen.... 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reactions? Please!